lunes, 8 de noviembre de 2010

Diari de Seminari - 28 d'octubre

Títol de la Sessió: Analitzem notícies
Activitat: per parelles vam buscar una noticia que fes referència al món de l'educació o al dels infants i haviem de fer un petit resum a classe i fer 3 preguntes per a generar debat.
Les noticies eren força diferents, unes més interessants, altres menys, però cadascuna va generar un debat important i enriquidor. Arrel d'una d'elles vàrem fer una activitat proposada per la Berta, una mateixa noticia en varies publicacions, i així, entre tots, vam reflexionar sobre els diversos punts de vista.
No va donar temps de fer totes les noticies i la nostra , el Germán i jo com sempre, va ser al últim moment, i el debat que s'estava engrescant va quedar tallat per a reprendre'l un altre dia.
La nostra notícia parlava de nens amb altes capacitats intel·lectuals i d'una nova mesura que a près la conselleria d'educació, una guia per ajudar a les families d'aquests nens.
Vam escollir aquesta noticia per dues raons: la primera perquè la creiem un tema interessant com a "futurs" mestres i perquè és un pas molt important per a aquest nens que el govern reconegui que tenen necessitats educatives especials. A més a més, casualment, el Germán i jo n'havíem parlat feia uns dies fruit d'una conversa que va derivar en aquest tema.

Valoració Personal: Vaig trobar la sessió súper interessant, vam parlar de temes importants i no tant importants, vam poder veure que pensa cadascú de les coses i sobretot vam treballar temes d'actualitat, que a mi, com a mestre en actiu, m'afecten.
Intento posar-me en el lloc dels altres sempre i sobretot respectar les opinions i visions diferents de les meves, però crec que aquest dia em vaig exaltar una miqueta amb segons quins temes. Suposo que la visió d'una noia de 18 anys que acaba de sortir del batxillerat no pot ser la mateixa que la meva, vuit anys més, mestre, treballant amb nens des dels divuit... la cosa canvia.

Aquestes sessions són difícils de resumir en una frase, són moltes coses les que em parlat i em debatut, poder em quedaria amb una reflexió personal:

"Em de lluitar per una bona qualitat del nostre lloc de treball i les seves condicions, però això no pot afectar als nens, ells no en tenen cap culpa"

I és que realment, el debat sobre suprimir les excursions i colònies coma  mesura de pressió al govern va ser acalorat, i per molt que em diguin... jo no estic d'acord! la nostra finalitat són ells, els petits, i la nostra actuació no ha d'afectar-los.

No hay comentarios:

Publicar un comentario