martes, 28 de septiembre de 2010

La Panera dels Tresors

A l'assignatura d'Educació Visual i Plàstica vàrem veure un vídeo sobre una experiència/joc duta a terme amb nens d'entre 6 i 12 mesos.
En aquesta etapa els nens EXPLOREN allò que els envolta a partir dels cinc sentits i el pensament, i és a partir d'aquesta exploració que el nen desenvolupa la totalitat de la seva persona.
A la Panera dels Tresors hi tenen cabuda tota mena d'objectes de la vida quotidiana, del món natural o no, que aportin diferents materials, textures, pesos, colors, sorolls... El secret està en oferir una gama el més amplia possible per donar opcions a tots els sentits.Es col·loquen en un cistell pla i estable, i aquest en un espai tou i llis per a col·locar-hi els nens.
A través de la BOCA, els ULLS i les MANS el nadó explora i descobreix moltes característiques de cada objecte. Aquests objectes desperten la seva CURIOSITAT, una curiositat sense límits. Això parteix del fet que les joguines que tenen al seu abast tenen totes unes característiques molt semblants i això merma la seva capacitat perceptiva. Els objectes d'aquesta panera els ofereixen accions, sensacions i experiències perceptives que habitualment no viuen.
Aquesta riquesa d'estímuls és important. Aquelles capacitats col·locades al cervell durant la gestació només es desenvolupen si hi ha prou ESTÍMULS des de l'entorn. El primer any de vida és fonamental per al desenvolupament del cervell i aquest desenvolupament està determinat pel que el nadó faci, per la seva propia acció. Per tant les EXPERIÈNCIES contribueixen a aquest desenvolupament, però a part de la quantitat d'experiències, el realment important és la QUALITAT d'aquestes experiències.
A aquestes edats la IMITACIÓ és una font d'aprenentatge i la presencia d'altres companys estimula. Gaudeixen d'aquesta companyia, són individus similars, i això crea una esfera de complicitat

Us deixo un enllaç on podeu observar una experiència similar.

http://www.youtube.com/watch?v=_aavCuKmMvc&NR=1&feature=fvwp

No hay comentarios:

Publicar un comentario