miércoles, 12 de enero de 2011

Usos Educatius dels Bloc

Aquest va ser el primer llibre que vam llegir a l'assignatura, una introducció al món del blocs, l'eina que marcaria el camí d'aprenentatge dins l'assignatura de GTIC.

El punt més important d'aquest llibre és poder els diferents Blocs educatius que hi ha i els usos que s'hi fan d'ells a l'aula. El llibre exposa que la utilització d'aquests "trenca la comunicació unidireccional i afavoreix els aprenentatges mitjançant l'activitat dels alumnes". Els blocs serveixen doncs per a PENSAR, ESCRIURE, COMPARTIR i PARTICIPAR.
Podem distingir doncs:

*Blocs de centre: generalment semblants a llocs web, revistes digitals sobre el centre, les activitats, i com a lloc d'informació i d'interacció.
*Blocs de professor: de caire individual, on és recull el procés d'ensenyament aprenentatge, les metodologies, les experiències...


*Blocs d'aula:  els utilitzats amb els alumnes. Podem distingir tres tipus:
- Blocs d'aula del professor: la seva funció és proporcionar informació i activitats, instruccions per a realitzar diferents tasques, donar recursos, enllaços...
- Blocs de professor-alumne: és un bloc més interactiu, on publiquen tan professor com alumne. El primer proposa les activitats i els alumnes les pengen, les comenten i així estableixen una gestió compartida.
- Blocs d'aula de l'alumne: blocs creats i administrats individualment pels alumnes com a recull de tasques, carpeta d'autoaprenentatges, guia de recursos, temes lliures...

Amb la lectura d'aquest llibre vam entendre una mica més de que es tractava això dels Blocs i la Blogoesfera, i de quina manera, aquesta eina, podia ser utilitzada com a recurs educatiu.


Si cliques a la fotografia del llibre en pot veure alguna cosa més sobre aquest.

No hay comentarios:

Publicar un comentario