martes, 11 de enero de 2011

Tractament d'imatges

A classe em parlat de les imatges, de les seves característiques i de com podem treballar amb elles, tractant-les i modificant-les per obtenir allò que desitgem o necessitem. Com a introducció em llegit la informació sobre el tema que hi ha al bloc de la assignatura "Gestió de la Informació i TIC".

A partir d'aquí em presentat el GIMP  com a programa de tractament d'imatges.
Per a coneixèr-lo i practicar una mica em realitzat tres exercicis amb una mateixa fotografia. Aquesta és l'original:


El primer exercici consistia en RETALLAR, és a dir seleccionar i separar una part de la imatge total. Per a realitzar aquesta tasca hi ha varies opcions, però jo he utilitzat l'eina del cúter. El resultat ha estat el següent:

 La següent tasca a fer és ESCALAR, una tasca força fàcil. Només cal anar a la barra d'eines, seleccionar la pestanya d'imatge i clicar a l'opció "escalar imatge". Un cop oberta l'eina només caldrà indicar els píxels que volem per a la nova imatge. El resultat d'escalar la meva imatge:



I com a última tasca la de RETOCAR. Val a dir que aquesta és potser la més costosa de les tres, si més no, la més entretinguda. Hi a diferents eines per a poder retocar una imatge. Jo he fet servir la "ploma" en mode diseny. Amb aquesta he vas seleccionant l'objecte a eliminar, en aquest cas el comandament. Un cop està seleccionat per tots els punts, fem selecció-eliminar i ens queda en blanc la part on hi havia l'objecte eliminat. I ara, amb l'eina de clonar, anem seleccionant les parts que necessitem de la fotografia per omplir el buit del objecte extret. El resultat d'aquesta tasca ha estat el següent:


Tot i aquesta petita introducció pràctica al món del tractament d'imatges, la mateixa pàgina del GIMP ofereix una sèrie de  tutorials que t'ensenyen a realitzar les diferents tasques que s'hi poden realitzar amb les imatges.

No hay comentarios:

Publicar un comentario